Dovedete si představit firemní večírek, launch produktu nebo jinou událost bez dobrého jídla? My taky ne :-). Jídlo zkrátka ke skvělému zážitku z akce patří. A pokud chcete, aby i catering byl v souladu s vaší udržitelnou událostí, stačí se držet pár pravidel. Pojďme si je přiblížit.

LHZ_5270

Aspekty udržitelného cateringu

Hosté vidí „jen“ jídlo na stole. Pro vás, jako organizátora, je to ale pomyslná špička ledovce při přípravě udržitelného cateringu.

A na cateringu záleží a to nejen z hlediska úspěchu akce, ale i z hlediska udržitelnosti. Základní aspekty udržitelného cateringu jsou: plánování, výběr potravin a jejich nákup, příprava a servírování, a nakonec nakládání se vzniklými odpady.

 

Plánování

S dobrým plánováním přímo souvisí omezení plýtvání s potravinami, které by mělo být prioritním cílem. Podpoříte také ekologickou produkci potravin. Při plánování myslete na jejich sezónnost, lokálnost a férovost. Oslovit lokální dodavatele navíc zvyšuje pravděpodobnost čerstvosti, ale také se sníží uhlíková stopa při přepravě potravin. Férovost potravin pak plynule navazuje na jejich výběr.

JAN_3793

Výběr a nákup potravin

Neodmyslitelnou součástí vašeho udržitelného cateringu by měly být rostlinné pokrmy. Pochutnají si tak i hosté se stravovacími omezeními a snížíte uhlíkovou stopu. Věděli jste, že v české populaci je dnes 21 % flexitariánů? Jsou to lidé, kteří maso jedí, ale spíše svátečně. Tento trend navíc roste, takže rostlinné pokrmy by měly mít ve vašem menu pevné místo. Flexitariánství jde myšlence udržitelného cateringu naproti.

Při výběru masa dávejte přednost certifikované produkci, která zaručuje dobré životní podmínky zvířat. Vybírejte potraviny s logem Fairtrade, logem pro ekologickou produkci v EU s biozebrou pro ČR, a s označením UTZ či RSPO. 

LHZ_5354

Příprava a servírování

Zapojte do přípravy a/nebo servisu sociální podniky, abyste podpořili pracovní příležitosti znevýhodněných. Anebo vsaďte na studenty, pro které se účast na vaší akci stane dobrou praxí. Díky těmto krokům podpoříte pozitivní sociální dopad akce. 

 

Nakládání s odpady

Cílem je minimalizace odpadu. Využívejte vratné obaly a opakovaně použitelné nádobí. Pro minimalizaci odpadu v podobě nevyužitých či nezkonzumovaných potravin je důležité plánování – a tím se opět vracíme k prvnímu aspektu udržitelného cateringu. 

LHZ_5268

Catering a komunikace

Jak to jde dohromady? Více než si myslíte. Vysvětlete hostům, proč je nabídka jídel právě taková, jaká je. Řekněte jim, kdo a proč dodal suroviny nebo proč pokrmy servírují právě tito lidé. A taky proč by měli ochutnat nejen hovězí mini hamburger, ale i cizrnový krém a proč neváhat a s chutí šáhnout po dezertu s mandlovým mlékem. Nechte své hosty získat pocit důležitosti pro naplnění udržitelných cílů vaší akce.

LHZ_5064

A jak hodnotí udržitelný catering po proběhlé akci naše klientka Hana Říhová, projektová manažerka ze společnosti Avon? ,,Mám jídlo celkově velmi ráda a na této akci jsem si opravdu pochutnala. Nabídka byla velmi rozmanitá a chutná, také oceňuji způsob servírování. Všichni naši hosté si celý koncept i samotné jídlo také velice pochvalovali. Za zkušenost s udržitelným cateringem jsem ráda a určitě ho budu chtít na dalších akcích znovu. Skvělé rozhodnutí také bylo, že jsme do cateringu zapojili sociální podniky. Mám velkou radost, že jsme spolu uspořádali event, kde jsme se zamýšleli nad udržitelností a to nejen v cateringu."

 

Také už přemýšlíte, co budete hostům podávat na vaší příští akci?

 

Přidat komentář