Photo by Hal Ozart on Unsplash

M-ocean znamená Martiny oceán. Nese v sobě lásku k vodě, mořím a oceánům, ale zachycuje taky moji potřebu neustále se hýbat, posouvat a růst i silné emoce, kterými můj život často přetéká. Tohle jméno pro naši eventovou agenturu kdysi vymyslela moje kamarádka a dávná spolubydlící, talentovaná grafička a techno DJka Ála Pajerová. (Díky Álo! :)) Před více než pěti lety jsem při potápění doslova na vlastní kůži zažila odpadkové prozření. Obklopená plovoucími igelitovými pytlíky, kousky plastů, plechovek, papírů a dalšími zbytky našeho konzumu na hladině jsem jen zírala a uvnitř se mi rozsvítilo poplašné světlo: “podívej se na problematiku odpadu jiným způsobem, než do kterého kontejneru pro recyklaci patří to, co zrovna držíš v ruce”. Konečně. Nestačilo vidět obří smetiště v Manile, varovné dokumenty, ani obrázky ekologických organizací, odpad musel přijít za mnou do místa, ke kterému mám hluboký vztah, s radostí jej navštěvuji a zkoumám.

Před třemi lety jsme v M-ocean začali aplikovat s větším i menším úspěchem principy green events. V našem teamu mluvíme o plánování dopravy a naplňování aut, o energetické náročnosti, redukci a opakovaném používání spotřebních obalů, snížení tiskové produkce, používání přírodních a recyklovaných materiálů v rámci event set-upů, užívání výhradně ekologických čistících prostředků na našich akcích i v kanceláři. Realizujeme drobné eco výzvy ohledně firemního provozu a na blogu brzy budeme psát o tom, jak nám z agentury zmizely odpadkové koše a jaké to mezi kolegy vyvolalo emoce a diskuse.

Nebudu sobě ani vám nic nalhávat – vím, že naše činnost nikdy nemůže být stoprocentně zero waste, nemůže vytvořit dokonalý eco produkt. Už ze samotného principu event managementu se někdy nechováme udržitelně, protože pracujeme pod velkým tlakem času, peněz a leckdy i nereálných představ klienta. Řešení nečekaných problémů je toho všeho součástí a v situaci, kdy se rychle rozhodujeme a termín realizace nám klepe (někdy spíš buší) na záda, nastavené principy občas vědomě porušíme. Pro mě je ale důležité, že na tom makáme. A že když se nám to nepovede, tak se poučíme. Na druhou stranu totiž umíme vyrobit například skvělý reklamní nosič z voštiny a ekologických barev, který opakovaně používáme na eventech nebo v prostorách klienta. Pokud ho návštěvníci akcí navíc pozitivně komentují, fotí se s ním a sdílí jej na sociálních sítích, máme největší radost a pocit zadostiučinění. A když si z něj pak ještě děti ve školce staví hrady a vytváří ozdoby pro rodiče? Tak je to přesně TO! 🙂 Za nás TO má smysl.

A jak to děláte vy?

Martina

Zajímá vás tahle problematika? Chtěli byste s námi zkonzultovat, jak na udržitelný event nebo ho společnými silami zorganizovat? Napište naší Kláře na klara@m-ocean.cz

Přidat komentář