Jak udělat event on-line
Současná situace event manažerům jednoznačně velí: “Přesuňte se do on-linu!” A tak se firmy a značky, které mají eventy ve svém marketingové, obchodní nebo HR strategii, houfně přesouvají do virtuálního světa. Technologie na to máme a někteří z nás jsou on-line v podstatě 24/ 7, tak proč s tím otálet. Trochu na tom zapracujeme a můžeme se zase scházet, vzdělávat, networkovat, představovat si nové věci a vzájemně se bavit.
Do on-line světa můžete převést skoro všechno
Existují sice drobné výjimky, které se bez vzájemného reálného setkání neobejdou (jako třeba akce typu family day, vánoční večírek nebo akční teambuilding), ale spousta jich může klidně proběhnout ve virtualitě:
- firemní konference
- odborné konference
- tiskové konference
- produktový lunch
- vyhlašovací eventy
- teamspirit
Při pořádání eventu se dá vybírat z poměrně pestré nabídky eventových formátů.
Livestream nebo videokonference jsou už docela klasika, webinářům a e-learningu přichází na chuť čím dál víc lidí. K technologicky nejpropracovanějším patří určitě virtuální eventy.
4 superschopnosti, kterými vás virtuální eventy překvapí
I když se na první pohled může zdát, že virtuální eventy klasickou konferenci nebo akci jen tak netrumfnou, není třeba se hroutit. Tyhle akce jsou totiž akcemi netušených možností. Čím tedy konkurují tradičním eventům?
Šetří peníze, čas i planetu
Čistě selským rozumem na první dobrou zjistíme, že virtuální eventy vyjdou mnohem levněji než ty klasické. Spousta nutných nákladů prostě a jednoduše odpadá. Neřešíte materiální zařízení, logistiku akce, cestování lidí, krása. Virtuální studio vám umožní vytvořit atraktivní event v několika prostředích. Když na to přijde, ušetříte i za moderátora, eventem může publikum provést virtuální průvodce. Trochu sci-fi, určitě to ale zaujme.
I časová úspora eventů on-line je výrazná. Váš organizační tým se nikam nepřemisťuje, účastníci a vystupující se připojí taky v klidu doma, v kanceláři, nebo kdekoli. Nikdo nevstává ve čtyři ráno, nikomu neujede vlak, neuletí letadlo. Super! Navíc se tak podstatně snižuje uhlíková stopa. Virtuální eventy jsou vlastně green eventy. A toho odpadu, který vůbec nevznikne!
Mají vysoký globální potenciál a propojují lidi i bez osobního kontaktu
Na tuhle akci se k vám mohou bez problémů sjet lidé z celého světa. Připojení k virtuálnímu studiu v podstatě nemá omezení, co se počtu účastníků týká. Funguje to podobně jako na tradičních eventech: s rostoucím počtem účastníků, klesá míra individuálního zapojení, ale to známe všichni – přednáška není seminář. Chybí vám networking? I ten může být součástí virtuálního eventu.
Jsou atraktivní a interaktivní
I virtuální event může být show. Díky nejmodernějším technologiím můžete event převléct do libovolného kabátu. Výběr prostředí, kde event uspořádáte, tak v podstatě nemá hranice. Chcete stylovou hipster kavárnu, kajutu kosmické lodi nebo pouštní oázu? Žádný problém, naprogramovat jde dneska úplně všechno, na co si vzpomenete. A každé z těchto prostředí si můžete bez omezení obrandovat nebo posadit do firemních barev. A nemusíte nic tisknout, ani skladovat ve firmě kupu rollupů.
Pozornost účastníků udrží svižné prezentace (maximálně na 15 minut jedna), dynamické grafické předěly a jingly a celkově hodně proměnlivý program, v němž se střídají aktivity i prostředí. Event sám o sobě by měl celkově trvat 3-4 hodiny. Sami si určíte také míru zapojení účastníků, lidé mohou vstupovat do přenosu v podstatě pokaždé, když jim to dovolíte.
Poskytují okamžitou zpětnou vazbu a dobře se vyhodnocují
V tomhle jsou virtuální eventy geniální. Hned vidíte, co se lidem líbí nebo co je naopak nezajímá. Během eventu navíc sbíráte data s obrovskou přidanou hodnotou a při plánování dalších eventů se můžete už na samotném začátku vyhnout tomu, co nefungovalo.
Všechno, co chcete účastníkům vašeho eventu sdělit, k nim proudí přes jejich zařízení. Na samotný event máte jen jeden mediální kanál, dramaturgie a program s tím musí počítat a připravit atraktivní mix, který bude lidi bavit. Je totiž mnohem snadnější vypnout si kameru a mikrofon, nebo zaklapnout počítač, než uprostřed nudné živé přednášky opustit zaplněný sál (nebo na přednášce podřimovat).
Každý terč vyžaduje jiný druh šípu a jinak napnutou tětivu
S cílovkou to nikdy nebývá jednoduché, ani tady se drobným potížím nevyhnete. Mileniálové do 30 let on-line eventy pravděpodobně přivítají. Jejich svět se hodně kryje s on-line světem, jsou zvyklí se na internetu učit i bavit. Takže proč ne. Cílová skupina mezi 30-40 lety bude lehce na vážkách, tahle generace přece jen víc inklinuje k živým sociálním kontaktům. Cílovku nad 40 let bude potřeba trochu déle edukovat a motivovat, čtyřicátníci vnímají PC a mobil spíše jako pracovní nástroj.
Chcete účastníkům event ještě více zpříjemnit a přitáhnout i ty, pro které je klasický event nad zlato? Propojte oba ty světy! On-line konference může začít rozvážkou kávy a koláčků z lokální kavárny přímo jednotlivým účastníkům domů nebo do firmy. Stejně tak se dá udělat polední break s obědem. Po skončení akce uspořádejte on-line party s barmanem nebo kuchařem a naučte lidi přímo u nich doma v kuchyni namíchat autentický drink nebo uvařit pravé italské lasagne. Lidi jsou pořád hraví a zvídaví, tak se nebojte v nich tyhle vlastnosti podpořit.
Tak jak to vidíte, kdy uspořádáte svůj první virtuální event? Držíme vám palce a kdybyste potřebovali pomoct, klidně napište naší Kláře na klara@m-ocean.cz Na virtuálních eventech spoupracujeme s parťáky z XLAB.