LETNÍ AKTIVACE JSOU NAŠE LÁSKA
Eventy, které probíhají v létě, patří mezi naše srdeční záležitosti. Počasí bývá většinou prémiové, všude panuje dobrá nálada a letní pohoda se zdá být nekonečná. Event sám o sobě je událostí nejen v životě značky, ale hlavně v životě jeho účastníků. Zájem o letní fesťáky a akce trvale roste a dávno už netáhne jen hlavní hudební program. Interaktivní zábavu oceňuje čím dál víc lidí a značka díky ní může získat ohromné množství virálního obsahu.
Podle loňského průzkumu britské agentury Mintel je pro 70 % návštěvníků letních festivalů důležité, aby se zapojili do alternativních aktivit. Co funguje nám?
-
- relaxační zóna: originální prostor, pohodlí, klidná aktivita typu kreslení,čtení
- stylový food corner: zážitkové menu v kontrastu k běžné festivalové nabídce
- inspirativní fotokoutek
- atraktivní workshopy: možnost něco si pro sebe vyrobit nebo se něco naučit
Zábava a naučná hra v jednom
Věříme, že eventové realizace mají smysl. Jejich účastníci tráví čas se značkou, a to zcela nenuceně a ještě je to baví. Proto se letní eventy těší čím dál větší oblibě markeťáků, kteří je pravidelně přidávají do firemních marketingových plánů. Naše aktivace nejsou jen zábavné. Pravidelně se je snažíme okořenit také špetku poučení. Třeba v rámci Odpovědné dílny, kterou tvoří sestava originálních eko workshopů, účastníky nenásilně seznamujeme s principy využití, třídění a zpracování odpadu.
Green is new black
Návštěvníkům festivalů není životní prostředí fuk. Stále více se zajímají o to, jak moc jejich oblíbená akce zatěžuje přírodu, a očekávají, že značky samy usnadní jejich vlastní cestu k udržitelnému chování. Co to znamená pro organizátory eventů? Návštěvníci budou častěji odmítat jednorázové obaly a reklamní předměty. Zvýší se poptávka po recyklovaných materiálech a po upcycle aktivitách. Lidé budou na akce častěji dojíždět veřejnou dopravou, bude tedy třeba důsledně dbát na dostatečné množství posilových spojů. Pořadatelé budou stále častěji požadovat po partnerech festivalů eco friendly provoz v aktivačních zónách.
Mezigenerační událost: na fesťák s celou rodinou
Ještě nedávno se festivaly a letní akce hemžily hlavně návštěvníky ve věku 18 – 30 let. Aktuálně tato cílovka tvoří cca 69 % návštěvnosti festivalů. Jejich skalní účastníci stárnou, přibývá také rodičů s dětmi, a to i těch, kteří chodí i se svými už dospělými dětmi. Loni instagramové profily festivalů zaznamenaly enormní množství fotek dětí s rodiči, které vložila generace Z. Účastníci festivalů kontinuálně stárnou a je nutné přesunout svůj fokus také na ně. Doprovodný program by si měli užít jak mladí do třiceti let, tak skupiny návštěvníků 30+, 40+ a s postupujícím časem i 50+. Mezigenerační gap se nevyplatí podcenit.
Letním aktivacím věnujeme vždy maximální péčí a umíme ušít event doslova na míru. Pro koho už jsme šili a na čem jsme tisíce hodin vyšívali? Podívejte se nám pod ruku.
MALL.CZ PARK
Aktivační zóna Mall.cz během MFFKV nabídla nejen nějakou tu filmovou celebritu, ale taky vlastní kino s promítáním filmů. Interaktivní workshopy nenásilně představily širokou nabídku a benefity této on-line nákupní galerie.Každý lístek na projekce filmového festivalu ve Varech zajišťoval báječnou slevu na nákup na Mall.cz.
H&M Block
Útulné pokojíčky, upcycle & recycle workshopy, pečlivě vybraní DJové, kvalitní jídlo a pití. H&M BLOCK se stal jedním z nejoblíbenějších míst na Colours of Ostrava v roce 2018. Je dost dobře možné, že jsme tímto blokem vytvořili úplně první propracovaný koncept relaxace a zážitkové gastronomie na českých festivalech.
SEMTEX ENERGY BAR
V našlapaném SEMTEX BARu čerpali návštěvníci energii rychle a pohodlně. Navíc dostali doporučení jak se dostat do vybraného moodu. Efektivní vizibilní řešení přilákalo pozornost mnoha účastníků akce.
JAMESON BARREL
Největší whiskey sud ve střední Evropě? Žádný problém. Postavili jsme ho a tým skvělých barmanů v něm míchal drinky z alko novinky Jameson Caskmates. Výjimečný sud ocenil dokonce zpěvák Everlast, a to přímo z jednoho festivalového pódia.
JIHLAVANKA ROAD SHOW
Netradiční “kofík” jsme v upcyklačním procesu vyrobili z přívěsu pro koně. Mobilní flexibilní kávarnička, nenáročná na provoz, pak vyrazila na turné po “hobby” a hudebních eventech. Servírovala se výborná káva a taky zajímavé info o ní. Třeba jak si doma z kávy vyrobit kosmetiku nebo zkompostovat její tuhé zbytky. Usměvavá obsluha included. Samozřejmě. 🙂
M-ocean Crew
Všechna data vztahující se k návštěvnosti festivalů pochází z průzkumu britské agentury Mintel, 2018.